Monday, November 1, 2010

BANJIR

Assalamualaikum and helllllllllooooo :)


owwww emmm geeee BANJIR DATANG LAGI!!!!dush dush dush.after 5 years it comes again.last 5 years kalo kamooo ingat lagik negeri- negeri di sebelah utara telah dilanda banjir yang amat dahsattt.ingat lagi tak??around DEC 2005 i thought.


ujan dah 2 days non stop neh.aktvt lepaking di taman tergendala buat seketika.huhuhuhuhu.FYI jugak sungai kat depan rumah tok aku neh dah sampai tebing dah.confirm lagik sejam dua lagik penoh laa jalan tu dengan air dan manusia2 yang sebok menyelamatkan kenderaan masing2 sambil bergosip.hahahaha.aku kat rumah baru sebok nak kemas barang.


tadi tengok BULETIN UTAMA certain place kat perlis dah tenggelam same as condition dekat area KUBANG PASU and JITRA.dah ada yang kena pindah.aku dekat rumah neh tengah stand by je laaa.STAND BY TENGOK AIR JE BUKANNYA KEMAS BARANG KE APA KE POWN.haish jap gi kalo air tetiba je air sungai mencurah-curah ke ladang gandum habislaaa....
pandai-pandai hg laaaa noh.


acelly aku sangat2 tak suka dengan banjir neh tapi kita mana bole lawan kuasa tuhan ye tak?nak tak nak kena jugak terima dengan hati yang tulus ikhlas sebab DIA nak uji kita dan yang pasti ada rahmat di sebalik semua musibah yang terjadi.ok nanti aku update lagik yer keadaan semasa.



p/s :- aku tak suka banjir sebab aku takot air dalam2 and keruh.buatnya ada buaya ke ulor ke.huish mintak simpang ler....

No comments:

Post a Comment