Saturday, November 13, 2010

BANJIR PART 1

Assalamualaikum :)

hellewww uolsss...dah lama xhupdate belog.away for a while sebab banjir ler.ari neh baru sempat nak update.banjir dah surut pon rumah pon dah cuci.tapi barang jer xbawak turun lagik sebab ada ura2 yg there will be second wave nak banjir.adoyai.takpe2 maybe ada hikmah semua neh.

umah tok aku stat naik air masa ari selasa bersamaan 2 nov rasanya and air dah surut masa 7 nov tu.penat giler taw nak bersihkan rumah.lumpur tak yah cakap la tebal nak mampos.dengan kudrat yang ada telah di gunakan sebaik mungkin.hahaha.the best part time banjir neh aku dah merasa laa naik rakit.hahahahah.alaa main depan umah jer.rakit tu cousin aku yang laki tu buat guna papan yang alas katil tu dengan botol2 kosong.tapi gambar nan ado ler sebab tak dok sapo nak amek gampar sebab semua pon sebok nak naik rakit.huhuhuhu

masa banjir tu jugak family aku n tok wan n family makteh stay kat umah pak ngah aku.tapi the worst part is rumah dia pon banjir laa.tapi tak laa terok sampai masok umah.within a day air kat umah dia dah surut.dia main cak cak je tu.heleh.ok laa malas sudah nak bebel jum lyan pic banjir sambil dengar lagu banjir.layannnnn.zasssss. ^_________^



semua letak kereta kat jalan besar depan

pokok depan umah yang akhirnya tenggelam sampai tak nampak apa2 lagik


kalo lalu cni hati-hati sebab itu adalah sungai

keadaan dalam umah tak sampai sejam pon,rasanya dalam 3 jam rumah full with air

pic kat atas semua masa first day.second day air dalam umah dah sampai pinggang kat luar sampai dada.nak snap pic mmg tak sempat laa sebab aku pemalas.huhuhuhu.second day baru weall kuar masa first day tu just hantar tok ngan wan jer.ok itulah cerita banjir saya.sekian.






p/s :- all pic credit to my cousin.

No comments:

Post a Comment